1. Aby się zarejestrować elektronicznie bez wizyty w urzędzie konieczne jest posiadanie Profilu Zaufanego (lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego). Zobacz jak założyć profil zaufany.
  2. Należy wejść na stronę praca.gov.pl. Nastepnie uzupełnić Adresata wniosku - Powiatowy Urząd Pracy w Gorlicach. 
    W tym miejscu możemy również zapoznać się z filmem instruktażowym dot. elektronicznej rejestracji.

    pytanie p3.jpg
     
  3. Formularz uzupełniamy przechodząc przez kolejne zakładki (przycisk DALEJ). Pierwszym krokiem jest uzupełnienie ankiety, która ustali nasz status na rynku pracy. Odpowiedzi na pytania muszą być zgodne z prawdą, indywidualne dla każdego klienta, pod rygorem odpowiedzialności za składanie fałszywych oświadczeń.

    pytanie p4.png
     
  4. Po uzupełnieniu ankiety przepisujemy kod z obrazka i przechodzimy na kolejną zakładkę formularza wybierając Ustal status osoby na rynku pracy

    pytanie p5.png
     
  5. Potwierdzamy ustalony status.

    pytanie p6.png
     
  6. Następnie wybieramy metodę rejestracji - Rejestracja w powiatowym urzędzie pracy

    pytanie p7.png
     
  7. Zapoznajemy się z informacjami, w tym wykazem dokumentów, potrzebnych do rejestracji. Wymagane dokumenty należy zeskanować. Można również zrobić zdjęcia telefonem komórkowym, jednak należy zwrócić uwagę na wielkość pojedynczego pliku (maksymalnie 1MB). Mniejsze pliki można uzyskać wybierając gorszą jakość zdjęcia w telefonie. Zalecane jest przygotowanie wszystkich dokumentów na początku procesu rejestracji.

    pytanie p8.png
     
  8. Wypełniamy dane identyfikacyjne i dołączamy wymagane załączniki

    pytanie p9.png
     
  9. Podczas dodawania załączników na bieżąco można sprawdzać wielkość załączanych plików i ich ilość.

    pytanie p10.png
     
  10. W kolejnych krokach uzupełniamy Wykształcenie, Umiejętności, Przebieg zatrudnienia, posiadane uprawnienia, itp zgodnie z kolejnymi krokami Formularza rejestracji

    pytanie p11.png
     
  11. W zakładce Rodzina mamy możliwość Zgłoszenia członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego.

    pytanie p12.png
     
  12. Po uzupełnieniu wszystkich danych mamy możliwość zweryfikowania załączonych dokumentów oraz w razie potrzeby Dodania dodatkowych załączników

    pytanie p13.png
     
  13. W kolejnym kroku przekazujemy dane kontaktowe (telefon, e-mail) - dzięki nim pracownik urzędu będzie mógł skontaktować się w celu wyjaśnienia wątpliwości. Wybieramy również sposób przekazania dokumentów rejestracyjnych (w tym decyzja o rejestracji, czy prawie do zasiłku). Możemy wybrać przekazanie dokumentów listownie lub na konto w systemie praca.gov.pl

    pytanie p14.png
     
  14. W kolejnym kroku akceptujemy Warunki zachowania statusu. Po zaznaczeniu pola Akceptacji możemy również dokonać Podglądu wypełnionego Wniosku.

    pytanie p15.png
     
  15. Jeżeli przekazane dane są poprawne akceptujemy Oświadczenia co do zgodności ze stanem faktycznym.

    pytanie p16.png
     
  16. Wybieramy sposób identyfikacji wniosku - rodzaj podpisu. W przypadku posiadania Profilu Zaufanego wybieramy Podpisz wniosek profilem zaufanym ePUAP i wyślij

    pytanie p17.png
     
  17. Akceptujemy komunikat i system przenosi nas na stronę logowania Profilu Zaufanego. Wprowadzamy dane logowania (login hasło lub poprzez bank) i wybieramy Podpisz wniosek i wyślij.

    pytanie p18.png
     
  18. Po poprawnym wysłaniu wniosku ukaże nam się Podsumowanie - Elektroniczna rejestracja przebiegła pomyślnie.

    pytanie p19.png
     
  19. Na portalu Praca.gov.pl mamy możliwość zalogowania się i sprawdzenia przesłanego formularza. Aby zalogować się na Praca.gov.pl wybieramy Zaloguj (prawy górny róg)

    pytanie p20.png
     
  20. Logujemy się na przykład posiadanym Profilem Zaufanym (Logowanie przez login.gov.pl)

    pytanie p21.png
     
  21. Po poprawnym zalogowaniu na zakładce SPRAWY mamy podgląd przesłanego Wniosku o rejestrację.


    pytanie p22.png


UWAGA: