Zgodnie ze stanowiskiem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej informujemy, że urzędy pracy nie mają możliwości dokonania rejestracji przez telefon lub na podstawie dokumentów przesłanych w formie tradycyjnej. Zatem istnieje tylko możliwość rejestracji w formie elektronicznej przy użyciu: poprzez portal praca.gov.pl. Osoba otrzyma na konto w praca.gov.pl decyzję o statusie i ewentualnym prawie do zasiłku w postaci elektronicznej bez konieczności wizyty w urzędzie.
 
WAŻNE: Ten sposób rejestracji wymaga dołączenia wszystkich zeskanowanych dokumentów dlatego, aby sprawnie dokonać rejestracji należy przygotować [url=11801609 target="_self"]niezbędne dokumenty[/url].

Rejestracji nie dokona się w przypadku nie przedłożenia wymaganych dokumentów.
 
Aktualnie nie ma możliwości rezerwacji wizyt. Złożenie formularza do rejestracji bez podpisu elektronicznego nie będzie uwzględnione.
 
Przykładową rejestrację elektroniczną można zobaczyć na praca.gov.pl
 
Osoby, które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do bankowości elektronicznej mają możliwość potwierdzenia tożsamości i założenia profilu bez wizyty w punkcie potwierdzającym.
 
Szczegółowe informacje w tym zakresie można uzyskać na stronie https://pz.gov.pl
 
Lista banków z możliwością założenia profilu zaufanego poprzez bankowość elektroniczną: