Rejestracja osobista
Informujemy, że istnieje możliwość rejestracji osób bezrobotnych albo poszukujących pracy w formie bezpośredniej wizyty w urzędzie. W przypadku rejestracji osobistej w budynku Urzędu zaleca się wcześniejszy kontakt telefoniczny z pracownikiem Referatu Ewidencji i Świadczeń pod numerem telefonu 509-893-366 lub 18 352 19 99 wew. 266 w celu ustalenia daty oraz dokładnej godziny wizyty. Wcześniejsze umówienie wizyty pozwoli na sprawniejszą obsługę i uniknięcie oczekiwania w kolejce. Rejestracji nie dokona się w przypadku nie przedłożenia kompletu wymaganych dokumentów.
Rejestracja elektroniczna
Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy jest możliwa drogą elektroniczną poprzez stronę praca.gov.pl. Zachęcamy do korzystania z tej formy komunikacji.
Pełna rejestracja elektroniczna wymaga:- posiadania bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowalnego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub potwierdzonego profilu zaufanego ePUAP.
- dołączenia czytelnych skanów lub zdjęć dokumentów dlatego, aby sprawnie dokonać rejestracji należy przygotować niezbędne dokumenty - rejestracji nie dokona się w przypadku nie przedłożenia kompletu wymaganych dokumentów.
Jeżeli osoba była wcześniej zarejestrowana jako bezrobotna lub poszukująca pracy ponowna rejestracja polega na dokonaniu aktualizacji danych osoby istniejących w ewidencji urzędu. Osoby rejestrujące się po raz kolejny powinny dołączyć tylko te dokumenty, które nabyły po ostatnim wyrejestrowaniu z urzędu.
Osoba ubiegająca się o zarejestrowanie jako bezrobotny lub poszukujący pracy, która nie posiada kwalifikowanego podpisu elektronicznego albo podpisu zaufanego, może przekazać za pośrednictwem formularza dane. Urząd wyznacza termin stawiennictwa w urzędzie, nie dłuższy niż 7 dni roboczych od dnia przekazania danych w celu dostarczenia wszystkich wymaganych na potrzeby rejestracji dokumentów i dokonania rejestracji. W celu umożliwienia kontaktu konieczne jest podanie we wniosku numeru telefonu. W przypadku niestawiennictwa w urzędzie osoby w wyznaczonym terminie zaprzestaje się przetwarzania w systemie teleinformatycznym danych przekazanych przez tę osobę.
- Instrukcja jak zarejestrować się elektronicznie
- Instrukcja jak założyć Profil Zaufany
- Instrukcja jak założyć konto użytkownika w Praca.gov.pl
Obsługa osób posiadających status bezrobotnego albo poszukującego pracy
Urząd świadczy bezpośrednią obsługę osób zarejestrowanych w ramach wizyt osobistych.
Zachęcamy do załatwiania spraw niewymagających wizyty w urzędzie drogą elektroniczną lub poprzez kontakt telefonicznych ze swoim doradcą klienta.
Wnioski o wydawanie zaświadczeń, zgłoszenia: wyjazdu, braku gotowości do podjęcia zatrudnienia, podjęcia pracy, rozpoczęcia / wznowienia działalności gospodarczej, dobrowolnej rezygnacji ze statusu osoby bezrobotnej, zmiany adresu, zgłoszenia / wyrejestrowania członka rodziny do / z ubezpieczenia zdrowotnego, inne, można dostarczyć poprzez:
- przesłanie drogą elektroniczną na adres e-maila praca@pup.gorlice.pl lub krgo@praca.gov.pl,
- wykorzystanie serwisu praca.gov.pl lub platformy e-PUAP,
- pocztę tradycyjną,
- pozostawienie na Dzienniku Podawczym - pokój nr 4 (w dniach roboczych w godzinach od 7:30 do 15:30).
Szczegółowa informacja telefoniczna: 18 353-55-20 wew. 278 lub 18 353-63-07 wew. 278