Zasady dotyczące rejestracji i obsługi klientów urzędu (obowiązuje od dnia 28.03.2022 r.)

Print Drukuj

Rejestracja osobista

Informujemy, że istnieje możliwość rejestracji osób bezrobotnych albo poszukujących pracy w formie bezpośredniej wizyty w urzędzie. W przypadku rejestracji osobistej w budynku Urzędu zaleca się wcześniejszy kontakt telefoniczny z pracownikiem Referatu Ewidencji i Świadczeń pod numerem telefonu 509-893-366 lub 18 352 19 99 wew. 266 w celu ustalenia daty oraz dokładnej godziny wizyty. Wcześniejsze umówienie wizyty pozwoli na sprawniejszą obsługę i uniknięcie oczekiwania w kolejce. Rejestracji nie dokona się w przypadku nie przedłożenia kompletu wymaganych dokumentów.

Rejestracja elektroniczna

Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy jest możliwa drogą elektroniczną poprzez stronę praca.gov.pl. Zachęcamy do korzystania z tej formy komunikacji.

Pełna rejestracja elektroniczna wymaga:
  • posiadania bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowalnego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub potwierdzonego profilu zaufanego ePUAP.
  • dołączenia czytelnych skanów lub zdjęć dokumentów dlatego, aby sprawnie dokonać rejestracji należy przygotować niezbędne dokumenty - rejestracji nie dokona się w przypadku nie przedłożenia kompletu wymaganych dokumentów.

Jeżeli osoba była wcześniej zarejestrowana jako bezrobotna lub poszukująca pracy ponowna rejestracja polega na dokonaniu aktualizacji danych osoby istniejących w ewidencji urzędu. Osoby rejestrujące się po raz kolejny powinny dołączyć tylko te dokumenty, które nabyły po ostatnim wyrejestrowaniu z urzędu.

Osoba ubiegająca się o zarejestrowanie jako bezrobotny lub poszukujący pracy, która nie posiada kwalifikowanego podpisu elektronicznego albo podpisu zaufanego, może przekazać za pośrednictwem formularza dane. Urząd wyznacza termin stawiennictwa w urzędzie, nie dłuższy niż 7 dni roboczych od dnia przekazania danych w celu dostarczenia wszystkich wymaganych na potrzeby rejestracji dokumentów i dokonania rejestracji. W celu umożliwienia kontaktu konieczne jest podanie we wniosku numeru telefonu. W przypadku niestawiennictwa w urzędzie osoby w wyznaczonym terminie zaprzestaje się przetwarzania w systemie teleinformatycznym danych przekazanych przez tę osobę.

Obsługa osób posiadających status bezrobotnego albo poszukującego pracy

Urząd świadczy bezpośrednią obsługę osób zarejestrowanych w ramach wizyt osobistych.

Zachęcamy do załatwiania spraw niewymagających wizyty w urzędzie drogą elektroniczną lub poprzez kontakt telefonicznych ze swoim doradcą klienta.

Wnioski o wydawanie zaświadczeń, zgłoszenia: wyjazdu, braku gotowości do podjęcia zatrudnienia, podjęcia pracy, rozpoczęcia / wznowienia działalności gospodarczej, dobrowolnej rezygnacji ze statusu osoby bezrobotnej, zmiany adresu, zgłoszenia / wyrejestrowania członka rodziny do / z ubezpieczenia zdrowotnego, inne, można dostarczyć poprzez:

Szczegółowa informacja telefoniczna: 18 353-55-20 wew. 278 lub 18 353-63-07 wew. 278

Informacje o publikacji dokumentu