Rejestracja osób bezrobotnych (aktualizacja z dnia 11.03.2022 r.)


Informujemy, że rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy możliwa jest drogą elektroniczną dostępną na stronie praca.gov.pl lub gorlice.praca.gov.pl (w zakładce rejestracja elektroniczna) przy użyciu:  Osoby które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym. W przypadku osób nie posiadających bankowości elektronicznej istnieje możliwość założenia profilu zaufanego na platformie Envelo Grupa Poczty Polskiej lub bezpośrednio we właściwej placówce pocztowej.

Ważne: Ten sposób rejestracji wymaga dołączenia czytelnych scanów lub zdjęć dokumentów dlatego, aby sprawnie dokonać rejestracji należy przygotować niezbędne dokumenty. Rejestracji nie dokona się w przypadku nie przedłożenia wymaganych dokumentów.
 
Jeżeli osoba była wcześniej zarejestrowana jako bezrobotna lub poszukująca pracy ponowna rejestracja polega na dokonaniu aktualizacji danych osoby istniejących w ewidencji urzędu. Stąd osoby rejestrujące się po raz kolejny powinny dołączyć tylko te dokumenty, które nabyły po ostatnim wyrejestrowaniu z urzędu.

Osoba ubiegająca się o zarejestrowanie jako bezrobotny lub poszukujący pracy, która nie posiada kwalifikowanego podpisu elektronicznego albo podpisu zaufanego, może przekazać za pośrednictwem formularza dane (dostępnego na stronie praca.gov.pl lub gorlice.praca.gov.pl). Powiatowy urząd pracy wyznaczy wówczas termin stawiennictwa w urzędzie, nie dłuższy niż 7 dni roboczych od dnia przekazania danych w celu dostarczenia wszystkich wymaganych na potrzeby rejestracji dokumentów i dokonania rejestracji. W celu umożliwienia kontaktu konieczne jest podanie we wniosku numeru telefonu. W przypadku niestawiennictwa w urzędzie osoby w wyznaczonym terminie zaprzestaje się przetwarzania w systemie teleinformatycznym danych przekazanych przez tę osobę.

Dokonanie rejestracji osobistej w budynku Urzędu będzie możliwe wyłącznie po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z pracownikiem Referatu Ewidencji i Świadczeń pod numerem telefonu 509-893-366 lub 18 352 19 99 wew. 266 i ustaleniu daty oraz dokładnej godziny wizyty.

Wydawanie zaświadczeń, wyrejestrowania, zgłoszenia

Wnioski o wydawanie zaświadczeń, zgłoszenia wyjazdu lub braku gotowości do podjęcia zatrudnienia, zgłoszenia podjęcia pracy, zgłoszenia rozpoczęcia/wznowienia działalności gospodarczej, wnioski o pozbawienie statusu osoby bezrobotnej i inne (np. zmiana adresu, zgłoszenie/wyrejestrowanie członka rodziny do/z ubezpieczenia zdrowotnego) można złożyć poprzez: Szczegółowa informacja telefoniczna: 18 353-55-20 wew. 278 lub 18 353-63-07 wew. 278