Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwiać sprawy urzędowe online w serwisach administracji publicznej, bez wychodzenia z domu.

24h/7 dni w tygodniu – Profil Zaufany możesz założyć i potwierdzić w pełni online przy pomocy zewnętrznego dostawcy tożsamości, np. banku

Jak założyć Profil Zaufany bez wychodzenia z domu?
 
  1. Przejdź na stronę:  https://pz.gov.pl/  i wybierz Zarejestruj się

    pz1.png
     
  2. Wybierz sposób uzyskania Profilu Zaufanego: Banki i inni dostawcy (Istnieje możliwość potwierdzenia Profilu Zaufanego w Punkcie Potwierdzającym lub przy pomocy e-dowodu)
    Uwaga: Wybierając „e-dowód" musimy posiadać dowód osobisty z warstwą elektroniczną oraz czytnik NFC .

    pz2.png
     
  3. Wybierz swojego dostawcę tożsamości - swój bank

    pz3.png
     
  4. W zależności od wybranego banku proces rejestracji może się nieco różnić. Przykładowo wybierając mBank, po poprawnym logowaniu, należy przejść w zakładkę EURZĄD, wybrać ZAREJSTRUJ Profil Zaufany, sprawdzić poprawność danych, zanotować identyfikator Profilu Zaufanego, zaakceptować i zatwierdzić rejestrację.
    Poprawność rejestracji Profilu Zaufanego można sprawdzić wchodząc ponownie na stronę https://pz.gov.pl i wybierając Zaloguj się.
  5. Po poprawnym założeniu Profilu Zaufanego możesz składać wnioski elektroniczne do urzędu.
Załączniki
Jak założyc profil zaufany.pdf (pdf, 462 KB)