Powiatowy Urząd Pracy w Gorlicach informuje, iż bezpośrednia obsługa klientów odbywa się przy zachowaniu obowiązujących zasad bezpieczeństwa sanitarnego.
Mając na uwadze wspólne bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i pracowników zaleca się załatwianie spraw telefonicznie oraz za pośrednictwem usług elektronicznych, a wizyta osobista jest możliwa wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym.
Informujemy, że od dnia 06.10.2021 r. jest mozliwość złożenia wszystkich dokumentów kierowanych do Urzędu osobiście na Dzienniku Podawczym - pokój nr 4
Przypominamy, że w formie elektronicznej można między innymi:
- zarejestrować się jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy
- wyrejestrować się z Urzędu z powodu podjęcia pracy lub innych przyczyn
- otrzymać wymagane przez inne instytucje zaświadczenia
- złożyć wnioski o wsparcie w ramach tarczy antykryzysowej
- zgłosić ofertę pracy
- otrzymać skierowanie do pracy
- złożyć oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcom.
- wizyta w budynku Urzędu będzie możliwa wyłącznie po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z pracownikiem merytorycznym i ustaleniu daty oraz dokładnej godziny wizyty - przypominamy, że większość spraw można załatwić w formie elektronicznej lub telefonicznej
- do budynku należy wejść w maseczce oraz zdezynfekować dłonie (ze względów bezpieczeństwa warto mieć ze sobą rękawiczki oraz własny długopis)
- mając na uwadze konieczność zachowania wymaganych odległości (ograniczona liczba osób mogących przebywać jednocześnie w pomieszczeniach i na korytarzu) klienci po umówieniu się na wizytę do budynku będą mogli wejść pojedynczo
- Obsługa osób bezrobotnych i poszukujących pracy przez doradców klienta realizowana jest w następujących formach:
- Bezpośrednie wizyty w urzędzie – obowiązek osobistego stawienia się na wizytę do swojego doradcy klienta – wyłącznie po uprzednim telefonicznym lub mailowym ustaleniu z doradcą klienta dokładnej daty i godziny spotkania, w przypadku:
- wyznaczonego terminu pierwszej wizyty u doradcy klienta po dokonaniu rejestracji w urzędzie jako osoba bezrobotna w celu opracowania Indywidualnego Planu Działania (IPD);
- przedłożenia propozycji pracy lub innej formy aktywizacji zawodowej i otrzymania pisemnego skierowania do pracy;
- wyznaczonego terminu rozliczenia skierowania do pracy;
- otrzymania pisemnego wezwania do osobistego stawiennictwa w Urzędzie na wyznaczony dzień i godzinę.
- Telefonicznie lub mailowo – w pozostałych sprawach. Osoby, które mają wyznaczony kolejny termin stawiennictwa do doradcy klienta w dalszym ciągu nie mają obowiązku zgłaszania się osobiście – pracownicy kontaktują się na bieżąco z osobami bezrobotnymi i poszukującymi pracy celem objęcia wsparciem i poinformowania o aktualnych ofertach pracy.
Osoby zarejestrowane, które nie podały numeru telefonu lub podany numer telefonu jest nieaktualny, prosimy o kontakt z doradcą klienta w celu podania aktualnego numeru telefonu.
- Bezpośrednie wizyty w urzędzie – obowiązek osobistego stawienia się na wizytę do swojego doradcy klienta – wyłącznie po uprzednim telefonicznym lub mailowym ustaleniu z doradcą klienta dokładnej daty i godziny spotkania, w przypadku: