które planowane są do realizacji w ramach projektu pn. „Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie gorlickim (III)" program Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, Priorytet 6. Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie 6.1 Aktywizacja zawodowa – projekty powiatowych urzędów pracy, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
Powiatowy Urząd Pracy w Gorlicach informuje, że od dnia 27.01.2025 r. rozpoczyna nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy, które planowane są do realizacji w ramach w/w projektu i zaprasza pracodawców i przedsiębiorców oraz inne uprawnione podmioty do składania wniosków.
Wsparcie w ramach projektu kierowane jest przede wszystkim do osób bezrobotnych, których sytuacja na rynku pracy jest najtrudniejsza tj.:
- bezrobotnych osób młodych ( w wieku 18-29 lat), szczególnie należących do grupy NEET,
- bezrobotnych powyżej 50 roku życia,
- długotrwale bezrobotnych (osoby bezrobotne pozostające w rejestrze powiatowego urzędu pracy przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat, z wyłączeniem okresów odbywania stażu i przygotowania zawodowego dorosłych),
- osób bezrobotnych z niepełnosprawnościami.
Urząd informuje, iż jest zobowiązany do realizacji projektu zgodnie z wytycznymi, w tym osiągnięcia odpowiedniej liczby uczestników z wymienionych grup osób bezrobotnych, w związku z czym zastrzega możliwość pozytywnego rozpatrzenia wniosku m.in. od deklaracji wnioskodawcy chęci przyjęcia na tworzone miejsce pracy osoby należącej do nich.
Planowana kwota refundacji na jedno stanowisko pracy - do 35.000,00 zł
Preferowane będą wnioski złożone przez Wnioskodawców:
- którzy wywiązali się z zawartych z Urzędem umów w okresie 12 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku,
- deklarujących utrzymanie w zatrudnieniu skierowanego bezrobotnego skierowanego opiekuna lub skierowanego poszukującego pracy absolwenta po okresie wymaganym umową (tj. po okresie 24 miesięcy zatrudnienia) przez minimum 3 miesiące,
- współpracujących z Urzędem w zakresie pośrednictwa pracy, tj. zgłaszających do Urzędu oferty pracy niesubsydiowanej, które zostały skutecznie
zrealizowane, - tworzących stanowiska pracy związane ze wzrostem zatrudnienia,
- będących pracodawcą w rozumieniu Kodeksu Pracy, tj. zatrudniających co najmniej jednego pracownika.
Doboru kandydatów na tworzone stanowisko pracy dokonuje Powiatowy Urząd Pracy spośród osób, które mają w ustalonym do realizacji z doradcą klienta Indywidualnym Planie Działania zaplanowane wyposażenie stanowiska pracy jako właściwą formę pomocy, z uwzględnieniem indywidualnej sytuacji osoby bezrobotnej.
Liczba miejsc planowanych do utworzenia w ramach refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy w 2025 roku w ramach w/w projektu - 14 miejsc.
Do składania wniosków zapraszamy w szczególności pracodawców/ przedsiębiorców zainteresowanych tworzeniem miejsc pracy, które umożliwią uczestnikom projektu zdobycie umiejętności:
- cyfrowych;
- niezbędnych do podjęcia pracy w sektorze zielonej gospodarki to jest między innymi: związanych z energetyką odnawialną, budownictwem stosującym nowoczesne technologie niskoemisyjne, adaptacją do zmian klimatu, gospodarką odpadami i ochroną środowiska;
- niezbędnych z punktu widzenia regionalnych/lokalnych specjalizacji (należy przez to rozumieć umiejętności w zawodach deficytowych wskazanych w aktualnym Barometrze zawodów dla powiatu gorlickiego lub dla województwa małopolskiego);
- niezbędnych w zawodach związanych z usługami zdrowotnymi i opiekuńczymi.
Termin składania wniosków: od dnia ogłoszenia do wyczerpania limitu miejsc.
Przed złożeniem wniosków prosimy o zapoznanie się ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy zawartymi w dokumencie – Kryteria i preferencje realizacji refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy w 2025 roku.
Urząd zastrzega sobie możliwość wstrzymania naboru w przypadku wystąpienia obiektywnej przyczyny uniemożliwiającej dalsze procedowanie wniosków.
Druk wniosku z niezbędnymi załącznikami zamieszczone są na stronie internetowej urzędu pod adresem: https://gorlice.praca.gov.pl w części dotyczącej „ Dla pracodawców i przedsiębiorców" – zakładka – „Dokumenty do pobrania".
Kompletne i prawidłowo sporządzone wnioski można nadsyłać na adres Powiatowego Urzędu Pracy w Gorlicach, ul. Michalusa 18 za pomocą operatora pocztowego (decyduje data wpływu) lub składać na dzienniku podawczym urzędu (parter) w dniach roboczych w godzinach od 7:30 do 15:30.
Więcej informacji o formie wsparcia dostępnych jest po kliknięciu w link: Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy. Szczegółowe informacje można uzyskać także osobiście w siedzibie PUP w Gorlicach, ul. Michalusa 18, III piętro, pokój nr 20 lub dzwoniąc pod nr telefonu (18) 353-63-07, (18) 353-55-20 wewnętrzny 268. Urząd jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30, strony przyjmowane są w godzinach od 7:30 do 14:30.