Deklaracja dostępności
Powiatowy Urząd Pracy w Gorlicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Gorlicach.
Data publikacji strony internetowej: 2014-06-16. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-12-08.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych,
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
- dokumenty opublikowane na stronie pochodzą z różnych źródeł,
- dokumenty opublikowane na stronie opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-03-05. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Dawid Mach, dmach@pup.gorlice.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 18 353 55 20. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Adres: Powiatowy Urząd Pracy w Gorlicach, ul. Michalusa 18, 38-300 Gorlice
Do Urzędu można dojechać samodzielnie lub środkami komunikacji publicznej. Przystanek autobusowy znajduje się w odległości około 200m od Urzędu.
Budynek przy ul. Michalusa 18 jest przystosowany do obsługi osób, które mają trudności w poruszaniu się. Prowadzą do niego dwa wejścia.
Główne wejście do Powiatowego Urzędu Pracy, znajduje się z lewej strony budynku (patrząc od strony ulicy). Przy wejściu tym, po prawej stronie zlokalizowany jest Punkt Informacji gdzie można w sposób głosowy zapoznać się z rozkładem pomieszczeń, oraz dowiedzieć się o sprawach, które realizuje Urząd.
Drugie wejście do budynku sąsiaduje z parkingiem i znajduje się po prawej stronie. Wejście to posiada windę oraz prowadzi do innych instytucji zlokalizowanych w budynku.
Obydwa wejścia do budynku są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Istnieje możliwość zapewnienia asysty przez pracowników Urzędu przy wejściu do budynku oraz możliwość skorzystania z windy (wejście od strony parkingu) dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim, po wcześniejszym uzgodnieniu w Punkcie Informacji lub telefonicznie, numer telefonu +48 18 353 55 20.
Na terenie budynku znajdują się oznaczenia poszczególnych części budynku i informacje, które ułatwią poruszanie się po nim i umożliwiają odnalezienie poszukiwanego pomieszczenia.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
W budynku można skorzystać z windy dostosowanej do przewozu osób z trudnościami w poruszaniu się. Winda znajduje się po lewej stronie korytarza przy wejściu do budynku, które zlokalizowane jest od strony parkingu. Korytarze w budynku mają szerokość min. 150 cm, co umożliwia bezproblemowe wymijanie się osób poruszających się na wózkach. Schody oznakowane są kolorem kontrastowym.
Toalety dla osób niepełnosprawnych dostępne są: na parterze przy głównym wejściu do Urzędu oraz w pobliżu windy przy wejściu do budynku od strony parkingu.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przy chodniku przed głównym wejściem do Urzędu znajdują się wydzielone i oznakowane w odpowiedni sposób 2 miejsca postojowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Budynek dysponuje jeszcze 2 miejscami usytuowanymi na parkingu bezpośrednio przy drugim wejściu do budynku, oraz 2 miejscami przed parkingiem przy ulicy Michalusa.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego.
Ze wszystkich lokalizacji Urzędu, ewakuacja osób ze szczególnymi potrzebami opiera się na wsparciu udzielanym przez osoby funkcyjne wyznaczone do ewakuacji.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Powiatowy Urząd Pracy w Gorlicach zapewnia bezpłatną usługę wideotłumacza języka migowego.
Na parterze w pomieszczeniu nr 5 (naprzeciwko Punktu Informacji) znajduje się odpowiednio wyposażone stanowiska pracy - komputer z kamerą i mikrofonem oraz dostępem do sieci internetowej. Usługa oparta jest na zdalnym połączeniu z tłumaczem języka migowego, który równocześnie kontaktuje się z pracownikiem merytorycznym urzędu.
Miejsce usługi wideotłumacza języka migowego oznaczone jest piktogramem migających dłoni.
Opis innych technicznych środków wspierających komunikowanie się.
W Powiatowym Urzędzie Pracy w Gorlicach w pomieszczeniu numer 5 (parter, naprzeciwko Punktu Informacji) znajduje się system wspomagania słuchu z pętlą indukcyjną wspierający osoby słabosłyszące. Niedosłyszący do odbioru sygnału z pętli musi posiadać aparat słuchowy lub procesor dźwięku z opcją cewki telefonicznej (tzw. T-COIL). W przypadku osób, które nie korzystają z aparatów słuchowych istnieje możliwość użycia zewnętrznej słuchawki z indywidualnym sterowaniem głośności. Miejsce, w którym znajduje się system wspomagania słuchu z pętlą indukcyjną oznaczone jest odpowiednim piktogramem pętli indukcyjnej.
Zakres działalności na stronach internetowych Urzędu.
Na stronie internetowej Urzędu oraz stronie podmiotowej BIP znajduje się informacja o zakresie działalności Urzędu w Polskim Języku Migowym, w tekście łatwym do czytania i zrozumienia oraz w tekście do odczytu maszynowego.
Na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, Urząd zapewni jej możliwość komunikacji z Urzędem w innej formie, wskazanej we wniosku.