Wydawca treści

Deklaracja dostępności

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Gorlicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony gorlice.praca.gov.pl.

Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • W części filmów nie ma napisów.
  • Część pól formularza kontaktowego ma etykiety niepowiązane z polami. W razie problemów, możesz kontaktować się z nami, pisząc także na adres e-mailowy lub dzwoniąc do nas.

Treści nieobjęte przepisami

  • Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
  • Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Dawida Mach — mejlowo dawid.mach@gorlice.praca.gov.pl lub telefonicznie 18 353 55 20.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

 

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Dostępność architektoniczna

Powiatowy Urząd Pracy w Gorlicach — ul. Michalusa 18, 38-300 Gorlice

Do Urzędu można dojechać samodzielnie lub środkami komunikacji publicznej. Przystanek autobusowy znajduje się w odległości około 200 m od Urzędu.
Budynek przy ul. Michalusa 18 jest przystosowany do obsługi osób, które mają trudności w poruszaniu się. Prowadzą do niego dwa wejścia.
Główne wejście do Powiatowego Urzędu Pracy, znajduje się z lewej strony budynku (patrząc od strony ulicy). Bezpośrednio przed wejściem głównym po lewej stronie znajduje się stojak na rowery, który umożliwia efektywne zabezpieczenie rowerów. Po wejściu o środka głównym wejściem, po prawej stronie zlokalizowany jest Punkt Informacji gdzie można w sposób głosowy zapoznać się z rozkładem pomieszczeń, oraz dowiedzieć się o sprawach, które realizuje Urząd.
Drugie wejście do budynku sąsiaduje z parkingiem i znajduje się po prawej stronie. Wejście to posiada windę oraz prowadzi do innych instytucji zlokalizowanych w budynku.
Obydwa wejścia do budynku są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Istnieje możliwość zapewnienia asysty przez pracowników Urzędu przy wejściu do budynku oraz możliwość skorzystania z windy (wejście od strony parkingu) dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim, po wcześniejszym uzgodnieniu w Punkcie Informacji lub telefonicznie, numer telefonu +48 18 353 55 20.
Na terenie budynku znajdują się oznaczenia poszczególnych części budynku i informacje, które ułatwią poruszanie się po nim i umożliwiają odnalezienie poszukiwanego pomieszczenia.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

W budynku można skorzystać z windy dostosowanej do przewozu osób z trudnościami w poruszaniu się. Winda znajduje się po lewej stronie korytarza przy wejściu do budynku, które zlokalizowane jest od strony parkingu. Korytarze w budynku mają szerokość min. 150 cm, co umożliwia bezproblemowe wymijanie się osób poruszających się na wózkach. Schody oznakowane są kolorem kontrastowym.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych dostępna jest na parterze przy głównym wejściu do Urzędu.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Przy chodniku przed głównym wejściem do Urzędu znajdują się wydzielone i oznakowane w odpowiedni sposób 2 miejsca postojowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Budynek dysponuje jeszcze 2 miejscami usytuowanymi na parkingu bezpośrednio przy drugim wejściu do budynku, oraz 2 miejscami przed parkingiem przy ul. Michalusa. Zwykłe miejsca parkingowe płatne zlokalizowane są w pobliżu Urzędu przy ul. Michalusa. Dodatkowo istnieje możliwość darmowego parkowania ok. 250 m od budynku na starodrożu ul. Bieckiej.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego.
Ze wszystkich lokalizacji Urzędu, ewakuacja osób ze szczególnymi potrzebami opiera się na wsparciu udzielanym przez osoby funkcyjne wyznaczone do ewakuacji.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Powiatowy Urząd Pracy w Gorlicach zapewnia bezpłatną usługę wideotłumacza języka migowego.
Na parterze w pomieszczeniu nr 5 (naprzeciwko Punktu Informacji) znajduje się odpowiednio wyposażone stanowiska pracy - komputer z kamerą i mikrofonem oraz dostępem do sieci internetowej. Usługa oparta jest na zdalnym połączeniu z tłumaczem języka migowego, który równocześnie kontaktuje się z pracownikiem merytorycznym urzędu.
Miejsce usługi wideotłumacza języka migowego oznaczone jest piktogramem migających dłoni.

Opis innych technicznych środków wspierających komunikowanie się.

W Powiatowym Urzędzie Pracy w Gorlicach w pomieszczeniu numer 5 (parter, naprzeciwko Punktu Informacji) znajduje się system wspomagania słuchu z pętlą indukcyjną wspierający osoby słabosłyszące. Niedosłyszący do odbioru sygnału z pętli musi posiadać aparat słuchowy lub procesor dźwięku z opcją cewki telefonicznej (tzw. T-COIL). W przypadku osób, które nie korzystają z aparatów słuchowych istnieje możliwość użycia zewnętrznej słuchawki z indywidualnym sterowaniem głośności. Miejsce, w którym znajduje się system wspomagania słuchu z pętlą indukcyjną oznaczone jest odpowiednim piktogramem pętli indukcyjnej.

Zakres działalności na stronach internetowych Urzędu.

Na stronie internetowej Urzędu oraz stronie podmiotowej BIP znajduje się informacja o zakresie działalności Urzędu w Polskim Języku Migowym, w tekście łatwym do czytania i zrozumienia oraz w tekście do odczytu maszynowego.
Na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, Urząd zapewni jej możliwość komunikacji z Urzędem w innej formie, wskazanej we wniosku.

Informacje o publikacji dokumentu