Wniosek możesz dostarczyć do urzędu:
- osobiście,
- poprzez praca.gov.pl, Złożenie wniosku do wybranego urzędu wymaga podpisania go kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Zgodnie z art. 74 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy bezrobotny jest obowiązany zawiadomić w ciągu 7 dni urząd pracy o podjęciu zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub o złożeniu wniosku o wpis do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej oraz o zaistnieniu innych okoliczności powodujących utratę statusu bezrobotnego.
Zgłoszenie okoliczności powodujących utratę statusu osoby bezrobotnej można dokonać:
Jednocześnie informujemy, że kierowana korespondencja powinna spełniać wymogi formalne określone w art. 63 §2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, który brzmi:
„Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres, również w przypadku złożenia podania w postaci elektronicznej i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych".
Zatem, treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie:
Podanie wniesione na piśmie powinno być podpisane przez osobę je wnoszącą bądź przez przedstawiciela ustawowego, opiekuna prawnego. Na podstawie art. 14 § 1a w zw. z § 1d KPA pisma utrwalone w postaci papierowej opatruje się podpisem własnoręcznym.
Pisma utrwalone w postaci elektronicznej opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym (e-dowód).