Informacja o Powiatowym Urzędzie Pracy w Gorlicach
Powiatowy Urząd Pracy w Gorlicach, inaczej PUP albo Urząd znajduje się przy ulicy Michalusa 18.
W Urzędzie pracuje Dyrektor i urzędnicy. Dyrektor kieruje pracą Urzędu. Dyrektorem jest Pani Agnieszka Rokita. Dyrektorowi w pracy pomagają zastępca, naczelnicy, kierownicy oraz pozostali pracownicy Urzędu.
Do Urzędu możesz przyjść i załatwić swoją sprawę. Wszystkie potrzebne informacje uzyskasz w Punkcie Informacji. Jest on zaraz przy wejściu do budynku po prawej stronie.
W jakich godzinach pracujemy
Urząd jest otwarty od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.
Sprawy, które załatwisz w naszym w urzędzie
- Zarejestrujesz się jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy.
- Uzyskasz pomoc w znalezieniu odpowiedniego zatrudnienia lub w pozyskaniu pracowników do pracy.
- Uzyskasz pomoc doradcy zawodowego w planowaniu swojej kariery zawodowej.
- Otrzymasz skierowanie do odbycia stażu lub szkolenia.
- Uzyskasz środki pieniężne na otwarcie własnej działalności.
- Uzyskasz wsparcie finansowe w utrzymaniu lub tworzeniu nowych miejsc pracy.
- Uzyskasz dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego.
Informacja dla osób ze szczególnymi potrzebami
Przed wejściem do budynku wyznaczone są 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Miejsca oznaczone są niebieską kopertą.
Parter budynku dostępny jest dla osób z niepełnosprawnościami. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze budynku.
- napisać pismo i wysłać je na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Gorlicach, ulica Michalusa 18, 38-300 Gorlice,
- przynieść pismo osobiście i złożyć na dzienniku podawczym (parter) przy wejściu do PUP przy ulicy Michalusa 18,
- napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: https://epuap.gov.pl. ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Do tego sposobu trzeba mieć Internet i swoje konto w ePUAP.
- napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy praca.gov.pl
praca.gov.pl to platforma usług elektronicznych Publicznych Służb Zatrudnienia. Do tego sposobu trzeba mieć Internet i swoje konto w praca.gov.pl. - napisać wiadomość i wysłać ją na adres internetowy e-mail: praca@pup.gorlice.pl lub krgo@praca.gov.pl
- zadzwonić pod numer 18 353 55 20 lub 18 353 63 07,
- przyjść do Urzędu i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy Urzędu.
Jeśli jesteś osobą głuchą
Możesz skorzystać z wideotłumacza języka migowego. Usługa wideotłumacza jest za darmo i nie trzeba się wcześniej umawiać. Usługa dostępna jest na parterze budynku w pokoju numer 5, naprzeciwko Punktu Informacji. Miejsce usługi wideotłumacza języka migowego oznaczone jest piktogramem migających dłoni.
Jeśli jesteś osobą niedosłyszącą korzystającą z aparatu słuchowego lub osobą słabosłyszącą
Możesz skorzystać z systemu wspomagania słuchu z pętlą indukcyjną. Aby z niego skorzystać musisz przełączyć aparat słuchowy na tryb indukcyjny (z trybu M na tryb T). Jeśli nie posiadasz aparatu słuchowego możesz skorzystać z zewnętrznej słuchawki z indywidualnym sterowaniem głośności. System wspomagania słuchu z pętlą indukcyjną dostępny jest na parterze budynku w pokoju numer 5, naprzeciwko Punktu Informacji. Miejsce to oznaczone jest piktogramem pętli indukcyjnej.
Jeśli jesteś osobą niewidomą lub mającą duże problemy z widzeniem
Poinformuj pracowników o swoich problemach ze wzrokiem, a pracownicy Urzędu pomogą załatwić Twoją sprawę. Jeśli przy poruszaniu pomaga Ci pies przewodnik, możesz z nim przyjść do Urzędu.
Dodatkowo, jeśli masz trudności w komunikowaniu się
Możesz skorzystać z pomocy osoby przybranej. Może nią być każda wybrana przez Ciebie osoba, która ukończyła 16 rok życia.
Możesz złożyć wniosek i wskazać inną formę komunikacji z Urzędem, np. poprzez SMS. Wniosek możesz pobrać ze strony internetowej Urzędu lub pobrać w Punkcie Informacji. Możesz również złożyć ten sam wniosek jeśli chcesz, abyśmy przygotowali formularze i dokumenty z powiększonym tekstem.
Dodatkowe informacje
Szczegółowe informacje o tym, co robią poszczególne wydziały, referaty dowiesz się na naszej stronie internetowej: https://gorlice.praca.gov.pl
Numery telefonów do wydziałów, referatów Urzędu dostępne są na stronie internetowej: https://gorlice.praca.gov.pl








