Powiatowy Urząd Pracy w Gorlicach może przyznać pożyczkę dla mikroprzedsiębiorcy, jeżeli wniosek został złożony prawidłowo i zawiera wszystkie stosowne dokumenty, to znaczy:
- do wniosku dołączono prawidłową wersję umowy o udzielenie pożyczki wraz z załącznikiem, czyli wnioskiem o jej umorzenie
- jeżeli wniosek składany jest elektronicznie poprzez formularz praca.gov.pl to umowa winna być załączona jako plik pdf (w umowie nic nie wpisujemy, nie wypełniamy, nie podpisujemy jej odręcznie, nie skanujemy, dołączamy oryginalny plik) - stosowny plik jest poniżej (zawiera łącznie 6 stron).
- jeżeli wniosek składany jest tradycyjnie (wysyłany pocztą lub składany w skrzynce przy wejściu do Urzędu) to umowa winna być wydrukowana w dwóch egzemplarzach i podpisana czytelnie przez osobę upoważnioną oraz opatrzona pieczęcią firmową (w umowie nic nie wpisujemy, nie wypełniamy tylko składamy podpis i pieczęć pod Pożyczkobiorcą) - stosowny plik załączony został poniżej (zawiera łącznie 6 stron).
- do wniosku dołączono uzupełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 (dokument, który zgodnie z wyjaśnieniami Ministerstwa z dnia 07.04.2020 r. należy wypełnić i dołączyć do wniosku)
- w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika - do wniosku dołączono pełnomocnictwo (we wniosku elektronicznym należy bezwzględnie dołączyć podpisane pełnomocnictwo podpisem elektronicznym)
UWAGA! Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc (plik excel) należy uzupełnic przed wysłaniem.
Jeżeli złożyłeś już wniosek urząd będzie kontaktował się z Tobą indywidualnie w celu weryfikacji i wyjaśnienia ewentualnych braków formalnych!
Dodatkowo z uwagi na liczne pytania i wątpliwości informujemy, że zgodnie z wyjaśnieniami Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej :
- wnioskodawca musi być mikroprzedsiębiorcą i prowadzić działalność na dzień złożenia wniosku
- we wniosku w stanie zatrudnienia na dzień 29.02.2020 r. przedsiębiorca podaje natomiast liczbę zatrudnionych łącznie z wyżej wymienionymi kategoriami pracowników i w odniesieniu do tej liczby będzie ustalany ewentualny spadek zatrudnienia w kontekście umorzenia pożyczki
- o pożyczkę może ubiegać się wnioskodawca, który na dzień 29.02.2020 r. zatrudniał i zatrudnia pracowników na dzień złożenia wniosku, na podstawie umowy o pracę (również w niepełnym wymiarze czasu pracy) - jeżeli wnioskodawca nikogo nie zatrudniał na dzień 29.02.2020 r. i dzień złożenia wniosku, nie może otrzymać środków (pożyczki nie mogą otrzymać jednoosobowe firmy, niezatrudniające pracowników)
- o umorzenie pożyczki nie będzie mógł się ubiegać pracodawca, u którego stan zatrudnienia (w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy) na dzień umowy będzie niższy niż na dzień 29 lutego 2020 r.
- umorzenie pożyczki będzie się odbywać na wniosek mikroprzedsiębiorcy - pod warunkiem, że przez okres 3 miesięcy od dnia jej udzielenia, nie zmniejszy on stanu zatrudnienia w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy w stosunku do stanu zatrudnienia na dzień 29 lutego 2020 r. wskazanego we wniosku o udzielenie pożyczki.
Powiatowy Urząd Pracy w Gorlicach sukcesywnie, kolejno rozpatruje złożone wnioski:
- jeżeli wniosek spełni wymagania formalno - prawne zostanie rozpatrzony pozytywnie
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Gorlicach podpisze umowę o przyznanie pożyczki (w zależności od formy złożenia wniosku elektronicznie lub w formie tradycyjnej)
Po podpisaniu umowy środki zostaną przekazane na rachunek bankowy wnioskodawcy, a umowa będzie obowiązywała od dnia wypłaty środków. - jeżeli wniosek zawiera braki formalno - prawne, pracownik urzędu skontaktuje się w tej sprawie telefonicznie z wnioskodawcą
- jeżeli wniosek nie spełnia wymagań formalno - prawnych zostanie rozpatrzony negatywnie (w zależności od formy złożenia wniosku elektronicznie lub w formie tradycyjnej na piśmie zostanie przekazana stosowna informacja w tym zakresie).