Powiatowy Urząd Pracy w Gorlicach planuje rozpocząć realizację projektu „Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie gorlickim (I)" współfinansowanego z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PLUS (EFS+) w ramach Priorytetu 6. Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie FEMP.06.01 Aktywizacja zawodowa – projekty powiatowych urzędów pracy, Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027.
Projekt będzie realizowany do 30.06.2024 roku.
Całkowita wartość projektu wynosi: 2 645 999,36 zł.
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich wynosi: 2 249 099,45 zł
CEL GŁÓWNY PROJEKTU:
Celem głównym projektu jest aktywizacja zawodowa, w tym podnoszenie kwalifikacji i kompetencji niezbędnych na rynku pracy, osób pozostających bez pracy w powiecie gorlickim.
REZULTAT PROJEKTU:
Głównymi rezultatami projektu będzie podjęcie zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub działalności na własny rachunek przez uczestników projektu na poziomie co najmniej 60% oraz uzyskanie kwalifikacji/kompetencji przez uczestników projektu na poziome 20%.
GRUPA DOCELOWA WSPARCIA:
W ramach projektu wsparciem zostanie objętych 147 osób bezrobotnych, w tym w szczególności:- osoby młode (w wieku 18-29 lat), szczególnie należące do grupy NEET - 44 osoby;
- osoby długotrwale bezrobotne, tj. pozostające w rejestrze powiatowego urzędu pracy przez okres ponad 12 miesięcy
w okresie ostatnich 2 lat, z wyłączeniem okresów odbywania stażu i przygotowania zawodowego dorosłych - 63 osoby; - osoby z niepełnosprawnościami - 15 osób;
- osoby w wieku 50 lat i więcej - 35 osób;
- kobiety;
- migranci (w tym z Ukrainy) – 1 kobieta.
Ze wsparcia w ramach projektu będą mogły korzystać zarówno kobiety, jak i mężczyźni.
FORMY WSPARCIA PRZEWIDZIANE W RAMACH PROJEKTU:
- pośrednictwo pracy – dla każdego uczestnika projektu,
- poradnictwo zawodowe – dla każdego uczestnika projektu, w tym z zakresu przedsiębiorczości dla osób ubiegających się o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej,
- bon na zasiedlenie (13 osób),
- staże (51 osób),
- szkolenia grupowe (10 osób),
- prace interwencyjne (18 osób),
- jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej w wysokości do 30 000 zł (30 osób),
- refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy w wysokości do 32 000 zł (20 osób),
- inne np. szkolenie indywidualne (5 osób).
Wsparcie dla osób w wieku 18-29 lat będzie udzielane w projekcie zgodnie ze standardami określonymi w Planie realizacji Gwarancji dla młodzieży w Polsce (GdM) tzn. wszystkie osoby poniżej 30-tego roku życia otrzymają dobrej jakości ofertę pracy, kontynuacji edukacji, stażu, praktyk zawodowych lub inną formę pomocy prowadzącą do aktywizacji zawodowej w ciągu czterech miesięcy od dnia przystąpienia danej osoby do projektu.
Projekt zakłada, że udział w projekcie osób w wieku 18-29 lat każdorazowo poprzedzony będzie oceną umiejętności cyfrowych. W ramach projektu dokonywana będzie ocena, uwzględniająca możliwości psychofizyczne danej osoby z naciskiem na: umiejętności cyfrowe, umiejętności niezbędne do podjęcia pracy w sektorze zielonej gospodarki oraz w zawodach związanych z usługami zdrowotnymi i opiekuńczymi.
Wsparcie w ramach projektu będzie uwzględniało trendy i zmiany gospodarki w kierunku transformacji cyfrowej i ekologicznej oraz zapotrzebowanie pracodawców na określone umiejętności.
W ramach projektu promowane będzie tworzenie tzw. „zielonych miejsc pracy lub stażu'' w sektorach/branżach związanych z energetyką odnawialną, budownictwem stosującym nowoczesne technologie niskoemisyjne, adaptacją do zmian klimatu, gospodarką odpadami i ochroną środowiska oraz w zawodach związanych z usługami opiekuńczymi i zdrowotnymi.
Uczestnikiem projektu może być osoba, która nie otrzymuje jednocześnie wsparcia w więcej niż jednym projekcie z zakresu aktywizacji społeczno-zawodowej dofinansowanym ze środków EFS+.
Osoby ze szczególnymi potrzebami w tym m.in. osoby z niepełnosprawnościami zainteresowane udziałem w projekcie informujemy, że siedziba urzędu pracy jest dostosowana do Państwa potrzeb. Urząd posiada wyznaczone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych w pobliżu wejścia do budynku, budynek urzędu wyposażony jest w windę dostosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, skrajnia ruchu pieszego jest wyznaczona za pomocą elementów kontrastujących (oznaczenie drzwi wew. budynku), oznaczone są krawędzie pierwszego i ostatniego stopnia w biegu schodowym, toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze budynku. Dostępne są dodatkowe usprawnienia dla osób z dysfunkcją narządu słuchu w postaci wideotłumacza oraz przenośny system wspomagania słuchu z przenośną pętlą indukcyjną. Istnieje również możliwość kontaktu z doradcą klienta poprzez telefon (18 353 55 20, 18 353 63 07) lub e-mail krgo@praca.gov.pl.
Osoby ze szczególnymi potrzebami w tym m.in. osoby z niepełnosprawnością mogą zgłaszać specjalne potrzeby związane z uczestnictwem w projekcie (np. dostosowanie wielkości czcionki drukowanych dokumentów) u doradcy klienta zgodnie z przyjętym podziałem obsługi osób bezrobotnych na każdym etapie realizacji projektu. W ramach projektu istnieje możliwość zastosowania mechanizmu racjonalnych usprawnień, w przypadku gdy wystąpi potrzeba koniecznych i odpowiednich zmian oraz dostosowań, które nie nakładają nieproporcjonalnego lub nadmiernego wydatku.
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ:
- działania prowadzone będą przez cały okres trwania projektu, do wyczerpania się środków finansowych i/lub skierowania maksymalnej określonej dla projektu liczby osób, w oparciu o sporządzone Indywidualne Plany Działania (w związku z powyższym nie ma możliwości uprzedniego podania szczegółowego harmonogramu działań z podaniem konkretnych terminów, miejsc, godzin itp. realizacji wsparcia)
- nabory Wniosków dla pracodawców na poszczególne formy wsparcia oraz Wniosków dla osób bezrobotnych o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej ogłaszane są na stronie internetowej w zakładce Rynek Pracy -> Aktualności urzędu
Prosimy wszystkich zainteresowanych udziałem w projekcie o bieżące śledzenie strony internetowej urzędu (w szczególności zakładki Rynek pracy -> Aktualności urzędu) oraz do kontaktu z Doradcą klienta zgodnie z przyjętym podziałem obsługi osób bezrobotnych.
Szczegółowe informacje nt. projektu można otrzymać bezpośrednio w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Gorlicach ul. Michalusa 18, tel.: (18) 353 55 20, 353 63 07
Zadanie | Telefon | Pokój |
---|---|---|
* Koordynator projektu | wew. 271 | 17 |
* Staże | wew. 270 | 18 |
* Bon na zasiedlenie | wew. 271 | 17 |
* Szkolenia | wew. 268 | 20 |
* Prace interwencyjne | wew. 267 | 21 |
* Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej | wew. 267 | 21 |
* Wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy | wew. 268 | 20 |
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie