Projekty zakończone

Projekt „Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie gorlickim (I)"

fundusze europejskie dla małopolski


Powiatowy Urząd Pracy w Gorlicach planuje rozpocząć realizację projektu „Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie gorlickim (I)" współfinansowanego z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PLUS (EFS+) w ramach Priorytetu 6. Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie FEMP.06.01 Aktywizacja zawodowa – projekty powiatowych urzędów pracy, Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027.

Projekt będzie realizowany do 30.06.2024 roku. 

Całkowita wartość projektu wynosi: 2 645 999,36 zł.

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich wynosi: 2 249 099,45 zł

CEL GŁÓWNY PROJEKTU:

Celem głównym projektu jest aktywizacja zawodowa, w tym podnoszenie kwalifikacji i kompetencji niezbędnych na rynku pracy, osób pozostających bez pracy w powiecie gorlickim.

REZULTAT PROJEKTU:

Głównymi rezultatami projektu będzie podjęcie zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub działalności na własny rachunek przez uczestników projektu na poziomie co najmniej 60% oraz uzyskanie kwalifikacji/kompetencji przez uczestników projektu na poziome 20%.

GRUPA DOCELOWA WSPARCIA:

W ramach projektu wsparciem zostanie objętych 147 osób bezrobotnych, w tym w szczególności:
  • osoby młode (w wieku 18-29 lat), szczególnie należące do grupy NEET - 44 osoby;
  • osoby długotrwale bezrobotne, tj. pozostające w rejestrze powiatowego urzędu pracy przez okres ponad 12 miesięcy
    w okresie ostatnich 2 lat,  z wyłączeniem okresów odbywania stażu i przygotowania zawodowego dorosłych - 63 osoby;
  • osoby z niepełnosprawnościami - 15 osób;
  • osoby w wieku 50 lat i więcej - 35 osób;
  • kobiety;
  • migranci (w tym z Ukrainy) – 1 kobieta.

Ze wsparcia w ramach projektu będą mogły korzystać zarówno kobiety, jak i mężczyźni.

FORMY WSPARCIA PRZEWIDZIANE W RAMACH PROJEKTU:

  • pośrednictwo pracy – dla każdego uczestnika projektu,
  • poradnictwo zawodowe – dla każdego uczestnika projektu, w tym z zakresu przedsiębiorczości dla osób ubiegających się o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej,
  • bon na zasiedlenie (13 osób),
  • staże (51 osób),
  • szkolenia grupowe (10 osób),
  • prace interwencyjne (18 osób),
  • jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej w wysokości do 30 000 zł (30 osób),
  • refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy w wysokości do 32 000 zł (20 osób),
  • inne np. szkolenie indywidualne (5 osób).

Wsparcie dla osób w wieku 18-29 lat będzie udzielane w projekcie zgodnie ze standardami określonymi w Planie realizacji Gwarancji dla młodzieży w Polsce (GdM) tzn. wszystkie osoby poniżej 30-tego roku życia otrzymają dobrej jakości ofertę pracy, kontynuacji edukacji, stażu, praktyk zawodowych lub inną formę pomocy prowadzącą do aktywizacji zawodowej w ciągu czterech miesięcy od dnia przystąpienia danej osoby do projektu.

Projekt zakłada, że udział w projekcie osób w wieku 18-29 lat każdorazowo poprzedzony będzie oceną umiejętności cyfrowych. W ramach projektu dokonywana będzie ocena, uwzględniająca możliwości psychofizyczne danej osoby z naciskiem na: umiejętności cyfrowe, umiejętności niezbędne do podjęcia pracy w sektorze zielonej gospodarki oraz w zawodach związanych z usługami zdrowotnymi i opiekuńczymi.

Wsparcie w ramach projektu będzie uwzględniało trendy i zmiany gospodarki w kierunku transformacji cyfrowej i ekologicznej oraz zapotrzebowanie pracodawców na określone umiejętności.

W ramach projektu promowane będzie tworzenie tzw. „zielonych miejsc pracy lub stażu'' w sektorach/branżach związanych z energetyką odnawialną, budownictwem stosującym nowoczesne technologie niskoemisyjne, adaptacją do zmian klimatu, gospodarką odpadami i ochroną środowiska oraz w zawodach związanych z usługami opiekuńczymi i zdrowotnymi.

Uczestnikiem projektu może być osoba, która nie otrzymuje jednocześnie wsparcia w więcej niż jednym projekcie z zakresu aktywizacji społeczno-zawodowej dofinansowanym ze środków EFS+.

Osoby ze szczególnymi potrzebami w tym m.in. osoby z niepełnosprawnościami zainteresowane udziałem w projekcie informujemy, że siedziba urzędu pracy jest dostosowana do Państwa potrzeb. Urząd posiada wyznaczone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych w pobliżu wejścia do budynku, budynek urzędu wyposażony jest w windę dostosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, skrajnia ruchu pieszego jest wyznaczona za pomocą elementów kontrastujących (oznaczenie drzwi wew. budynku), oznaczone są krawędzie pierwszego i ostatniego stopnia w biegu schodowym, toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze budynku. Dostępne są dodatkowe usprawnienia dla osób z dysfunkcją narządu słuchu w postaci wideotłumacza oraz przenośny system wspomagania słuchu z przenośną pętlą indukcyjną. Istnieje również możliwość kontaktu z doradcą klienta poprzez telefon (18 353 55 20, 18 353 63 07) lub e-mail krgo@praca.gov.pl.

Osoby ze szczególnymi potrzebami w tym m.in. osoby z niepełnosprawnością mogą zgłaszać specjalne potrzeby związane z uczestnictwem w projekcie (np. dostosowanie wielkości czcionki drukowanych dokumentów) u doradcy klienta zgodnie z przyjętym podziałem obsługi osób bezrobotnych na każdym etapie realizacji projektu. W ramach projektu istnieje możliwość zastosowania mechanizmu racjonalnych usprawnień, w przypadku gdy wystąpi potrzeba koniecznych i odpowiednich zmian oraz dostosowań, które nie nakładają nieproporcjonalnego lub nadmiernego wydatku.

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ:

  • działania prowadzone będą przez cały okres trwania projektu, do wyczerpania się środków finansowych i/lub skierowania maksymalnej określonej dla projektu liczby osób, w oparciu o sporządzone Indywidualne Plany Działania (w związku z powyższym nie ma możliwości uprzedniego podania szczegółowego harmonogramu działań z podaniem konkretnych terminów, miejsc, godzin itp. realizacji wsparcia)
  • nabory Wniosków dla pracodawców na poszczególne formy wsparcia oraz Wniosków dla osób bezrobotnych o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej ogłaszane są na stronie internetowej w zakładce Rynek Pracy -> Aktualności urzędu

Prosimy wszystkich zainteresowanych udziałem w projekcie o bieżące śledzenie strony internetowej urzędu (w szczególności zakładki Rynek pracy -> Aktualności urzędu) oraz do kontaktu z Doradcą klienta zgodnie z przyjętym podziałem obsługi osób bezrobotnych.  

Szczegółowe informacje nt. projektu można otrzymać bezpośrednio w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Gorlicach ul. Michalusa 18, tel.: (18) 353 55 20, 353 63 07

Zadanie Telefon Pokój
* Koordynator projektu wew. 271 17
* Staże wew. 270 18
* Bon na zasiedlenie wew. 271 17
* Szkolenia wew. 268 20
* Prace interwencyjne wew. 267 21
* Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej wew. 267 21
* Wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy wew. 268 20
oraz na stronie internetowej PUP w zakładce Aktualności (ogłoszenie o naborach wniosków, rekrutacji na poszczególne formy wsparcia)
 

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Załączniki

Regulamin 2023-2027
Regulamin 2023-2027.pdf 175 KB
Szczególne potrzeby osoby przystępującej do udziału w projekcie
Szczególne potrzeby osoby przystępującej do udziału w projekcie.docx 30 KB
plakat fundusz celowy
plakat fundusz celowy.pdf 270 KB
plakat projektu
plakat projektu.pdf 321 KB
Oświadczenie uczestnika projektu
Oświadczenie uczestnika projektu.docx 33 KB
Oświadczenie o spełnieniu warunków rekrutacji EFS Plus
Oświadczenie o spełnieniu warunków rekrutacji EFS Plus.docx 46 KB
Informacja o efektach projektu EFS Plus za czerwiec 2023
Informacja o efektach projektu EFS Plus za czerwiec 2023.pdf 156 KB
Informacja o efektach projektu EFS Plus za lipiec 2023
Informacja o efektach projektu EFS Plus za lipiec 2023.pdf 151 KB
Informacja o efektach projektu EFS Plus za sierpień 2023
Informacja o efektach projektu EFS Plus za sierpień 2023.pdf 152 KB
Informacja o efektach projektu EFS Plus za wrzesień 2023
Informacja o efektach projektu EFS Plus za wrzesień 2023.pdf 153 KB
Informacja o efektach projektu EFS Plus za październik 2023
Informacja o efektach projektu EFS Plus za październik 2023.pdf 152 KB
Informacja o efektach projektu EFS Plus za listopad 2023
Informacja o efektach projektu EFS Plus za listopad 2023.pdf 152 KB
Informacja o efektach projektu EFS Plus za grudzień 2023
Informacja o efektach projektu EFS Plus za grudzień 2023.pdf 152 KB
Informacja o efektach projektu EFS Plus za marzec 2024
Informacja o efektach projektu EFS Plus za marzec 2024.pdf 150 KB
Informacja o efektach projektu EFS Plus za kwiecień 2024
Informacja o efektach projektu EFS Plus za kwiecień 2024.pdf 150 KB
Informacja o efektach projektu EFS Plus za maj 2024
Informacja o efektach projektu EFS Plus za maj 2024.pdf 150 KB
Informacja o efektach projektu EFS Plus za czerwiec 2024
Informacja o efektach projektu EFS Plus za czerwiec 2024.pdf 150 KB

Menu nawigacji